torsdag 14 oktober 2010

KÖKSLAMPA




Hej redan i slutet av veckan

Så närmar sig ytterligare en arbetsvecka sitt slut, det går extremt fort nu. Trodde att dagarna på hösten skulle vara lååååååååååååånga och mörka men de försvinner mest förbi för min del. Och när jag jobbar med eget, OCH på byrå, OCH engagerar mig i alla former som kommer i min väg (brf styrelse, barnens gymnastik etc etc) så flyger dagarna alltså förbi. Städa kan jag glömma. Den första som säger till hemma att "nu är det stökigt" är vår kökslampa Icon Fly från Kartell. Den blir så dammig bara efter någon dag, den liksom suger åt sig damm och eftersom ytan är blank och genomsiktig är det en väldigt dålig kombination.



Jag fick taklampan av min man för....... ja det är nog sex år sedan, och den var väldigt önskad då. Nu är jag mest arg på att den alltid är så dammig. Jag har spanat in andra varianter, jag gillar att den tar för sig i utrymmet ovanför bordet, men ändå släpper igenom ljus. Vi har fönstret precis bakom bordet så det är snyggt att inte täcka stora delar av det. Men jag gillar Octo från Secto Design (finns bla här), för den fungerar likadant. Stor volym, men genomsiktig. Och bäst av allt, garanterat ingen dammsamlare :)




Kanonsnyggt.

Trevlig eftermiddag och kväll, det är strålande sol ute!

1 kommentar:

  1. Har länge funderat på en Fly men har sett hur dammig den blir så funderandet fortsätter. Octo är supersnygg.

    SvaraRadera