lördag 13 november 2010

GENOMTÄNKT OCH PLATSBYGGT


Bild Skeppsholmen

Idag ska jag visa resten av den fanstastiskt fina våningen jag hittade igår. Basfärgerna är så snygga, vitt, svart (jag brukar föredra grått men svart går lika bra) och så värmande inslag av trä. Jag har valnöt och här är det palisander tror jag. Och så Y-stolarna i björk.


Väldigt snygg skjutdörr, eller skjutparti, i träfaner.



Vitt vitt, ser nästan ut som om invånarna i denna bostad redan flyttat ut? Men här är i alla fall en fin färgklick hängd strategiskt i blickfånget. "Focal point" som de så fint heter i hotelldesignvärlden.




Och här har vi platsbyggda bokhyllor! Inga för korta Billy. (Man kan ju bygga in Billy, den höga, så att det blir så här förstås, om takhöjden stämmer...) Jag har i veckan äntligen låtit övre hallen få precis en sådan här hylla. 20 mm mdf och en snickare en dag, väldigt billigt och enkelt. (Ja inte som en Billy, men med ett bestående värde för huset den dag du säljer!) Nu väntar ett par liter vitfärg och några timmar över så blir den så här fin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar