tisdag 30 november 2010

VACKERT PÅ VÄGGARNA


                                                                      Bild sköna hem

Innan jag helt dyker in i julstämning och bara skriver om ljusstakar (åh, ska försöka att behärska mig men känner att nu är det nog lite jul-overload på g...) så ska jag lägga in detta fina hem som fanns i senaste Sköna hem. Det fanns så mycket konst, och det var så välplacerat och väl hängt. Det är ju en konst i sig. I bilden ovan känner jag mig hemma i smaken, mycket vitt och grått/svart, noter i trä och så varma accenter i rosa-rött. Och den där dramatiska trappan! Snyggt.


Väldigt effektfull konst i samspråk med varann. Gillar verkligen det svarta fotot och hur det "inverteras" i den undre vita.



Lite mörkare i vardagsrummet som kontrast. Här har man samlat lite kost i stilleben istället, ett tips om man inte vill ge sig på att hänga konsten riktigt än och kanske suga på kolan en stund...

Skulpturer ser man inte hemma hos folk. Det är lite vågat, det ska till - förutom en snygg skulptur - lite plats och rymd omkring den. Inte för vanliga dödliga jag-måste-ha-nåt-i-hörnet-inställningar alltså ;)
Gardinerna - underbara! Älskar ju gardiner som arkitektoniskt element, från tak till golv, och vägg till vägg. Mycket snyggt hem, snyggt reportage.
Så, nu kan jag snart dyka in i julen igen med gott samvete :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar