måndag 14 februari 2011

ALLA HJÄRTANS DAG




Idag är det ju Alla hjärtans Dag, och jag har precis lagt mina egna små hjärtan att sova. Dagens inlägg tillägnar jag mina barn, och passar på att visa min allra "hjärtigaste" möbel hemma. Den är hjärtig både i utseendet och i mängden känslor som ligger inbakat i den. Det är min äldsta dotter - femåringens - säng som jag har designat åt henne och låtit tillverka på snickeri. Jag hittade inga barnsängar som jag tyckte hade tillräckligt gedigen kvalitet, jag ville ha massivt trä och inga synliga femkants-skruvar... Inte lätt, och som så många gånger förr fick jag designa det själv istället. Jag designade dessutom ett mönster som är infräst i hennes huvud- och fotgavel. Mönstret är lite folklore inspirerat, lite kurbits-goes-modern. I fotändan har ett hjärta skurits ut, också en flört med gamla folklore-sängar.


På insidan av huvudgaveln finns samma mönster som på fotgaveln. Hennes säng bäddas med ett överkast och Svenskt Tenn kuddar i cerise och röd Elefant.


Vid huvudgaveln har jag draperat ett tjock draperi mellan vägg och säng. Det är nämligen en yttervägg med lite kallras, men nu är den jättemysig med ett rosa sammetsdraperi. (To do lista: måla ekparketten vit....)

Önskar även er käraste bloggläsare en riktigt fin Alla hjärtans Dag kväll, det som är kvar av den! Mina största kramar till er alla som läser, återkommer och hittar hit! You make my day :)


2 kommentarer:

  1. Gud så fin, har du designat den själv?? Lyckliga din dotter.

    SvaraRadera