torsdag 17 februari 2011

VILL DU BLI SLOTTSFRU?


Jag brukar ju surfa runt efter nytt boende här i Saltis med jämna mellanrum. Eller hela tiden faktiskt, jag skulle gärna hitta ett nytt hus, gärna sekelskifteshus i trä med vackra detaljer. Det finns många såna här, men inga till salu just nu... Och så detta. Kanon, jag tar't. Närå! Min smak är mycket ljust och vitt med lite trädetaljer, grått och så härliga dagsljusinsläpp. Och långt ifrån 25 miljonersbudgeten. Men som inredningsarkitekt blir man ju lycklig av att titta på alla sorters genuina miljöer, de som inte en it-miljonär flyttat in i och sprutmålat vitt på alla väggar samt rivit ut kakelugnar och punschverandor... Dagens inlägg är nästan ett skämt med sina nästan 500 kvm och 25 miljoner. Se det som en annorlunda miljö att vila ögonen på en stund. Arkitekt är ingen mindre än Isac Gustaf Clason som även gjort Hallwylska Palatset och Nordiska Museet i Stockholm. Så även detta hus i Saltis anno 1910.



Utsikten duger.



"ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKLING!!!?? HAR DU SETT BARNEN?? ELLER HUNDEN? ELLER MINA GLASÖGON??"





Svartvita golv är nästan ett måste i sekelskifteshus. Så snyggt, även om jag gärna väljer mycket större plattor typ 30x30. Och inte diagonalt. Och bårder är ju ajabaja nuförtiden.




Jahapp. Då letar vi vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar