måndag 5 december 2011

"DAGENS" INREDNINGSARKITEKT

Kollage/ moodboard studio karin


Ny vecka och nya uppdrag! Året närmar sig sitt slut men på något vis blir det alltid extra mycket att göra så här års... Ni är så många som har väntat på svar och offerter, jag har inte hunnit svara er alla men jag försöker beta av de sista nu. Har ni så här mycket på jobbet så här års? Jag tycker naturligtvis att det bara roligt :) Har precis avslutat ett moodboard för ett vardagsrum och matrum, lägger in kollaget idag för lite tillägg till portfolion egna uppdrag. Dagens moodboard är i klassisk stil, som blandar både modernare möbler och lite mer klassiska. Därtill lite blanka detaljer i metall för en liten touch exklusivitet. Blanka material får man möta upp med mycket matt och textur, så jag lägger in fårfäll och ullplädar också. Hela möblemanget skall bäras upp av en jättestor matta som på mood-bilden i mitten. Jag har valt vita bokhyllor till en bokhyllevägg då jag tycker böckernas färger brukar bli vackrare och mer framträdande mot vitt. I en mörk bokhylla så ser man mer av den mörka kanten, och då är det det själva träslaget/hyllkanterna som blir "fonden". Denna gång ville jag att själva böckerna skulle vara "fonden" så därför en vit hyllvägg. Soffan och fåtöljen har olika stil (modern soffa + klassisk fåtölj) så för att gifta ihop dem ska de få vitt tyg båda två. Det var inredningsarkitektens "dagens" det :)

Soffa Länna Möbler, lampa Day Home, plädar Himla, kuddar Svenskt Tenn och Day Home, skål Day Home, matta vintage äkta, stol Englessons.

1 kommentar:

  1. Fint! Var är soffbordet ifrån? Så snyggt!
    Må gott! Och tack för härlig läsning, inspiration och fin fina tips!
    kram Kristin (fd. Stieberth)

    SvaraRadera