torsdag 23 februari 2012

MYSIGA PLÄDAR OCH HÄSTFILTAR




Det finns inget som sätter stämningen lika bra som det sista piffet. Accessoarerna. Sockret ovanpa kakan. Här i alphuset har vi ett par favoriter, som sätter den sista mysiga alpstämningen. Ullplädar och fällar. Plädarna har min mor släpat hem fran resor i Sydamerika, vackra ullhantverk som var värt besväret. (Fraga inte min far vad han tycker om att släpa pa inredningsprylar fran andra sidan jorden...) I vardagsrummet ligger en pläd fran Equador. Ett tips är att ha utkik efter hästfiltar, de har ofta det grova formspraket och känslan. Just denna vackra bilden - och filten - hittade jag här.



Mulligt värre :) Nu ska jag se om jag kan locka ut mina sportlovsloja barn i backen! Kram och bästa söndagen önskar jag er



Bild studio karin, Vossberg

2 kommentarer:

  1. Hej! Googlade på gardiner av lite olika slag och hittade hit! Vilka underbara bilder och vilken talang du är :) Jag slänger ur mig en fråga här så får vi se om du har tid och lust att svara. Vi bor i sekelskifteslägenhet med ca 2,80 i takhöjd. Vill sätta tjocka gardiner (typ sammet) i sovrummet från tak till golv för dämpad, ombonad känsla. Men hur hänger man snyggast när det sitter stuckatur i taket? Vill att de ska gå från vägg till vägg. Och mest hänga snyggt på väggsnuttarna på sidan om fönstret, om detta är begripligt? Haha :) Ha en fin dag! MVH/ Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma, jag gör ett inlägg om detta imorgon. Så titta då :)
    Karin

    SvaraRadera