måndag 27 februari 2012

LÄSARFRÅGA - TRÄBORD OCH EAMES SIDE CHAIR


Hej nya vecka :) Jag får ju alltsomoftast läsarfrågor och gillar att ta upp dem ibland. Detta var en liten snabb fråga och ett populärt tema; matcha bord och stolar. Jag har skrivit utförliga inlägg om detta tema här och här. Nu gällde det detta snygga träbord från Ethnicraft som du bland annat hittar här. Och stolen som figurerar så ofta här - även hemma hos mig - Eames Side Chair eller Eames DSW. Och min devis brukar vara att


visst kan designspråket vara helt olika i stol och bord

bara du


binder ihop det med en annan lik detalj som material eller färg






Exempelvis trädetaljerna som utgör den lika delen i detta fall. Träbordet ovan gör sig bra med Eames Side Chair, just pga att trädetaljerna/ färgen i stolens ben gifter ihop möbelgruppen. Så visst, kör på denna kombo, jag tror det blir kanonsnyggt! (Och du kan givetvis välja vilken Eames stolsits-färg du önskar...)




Här är bordet med den snygga bänken som hör till. Nu hoppas jag att ni får en fin start på veckan, och att många av er har sportlov på g. Vi ses :)


PS Glöm inte:
Vill du läsa utförligare om designstolar och bord där trä och metall mixas så finner du det här
Vill du läsa mer om designstolar och bord där allt är i trä klickar du här


Bilder Ethnicraft/ via Länna Möbler



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar