lördag 11 februari 2012

MITT DRÖMKÖK

Bild kvänum 


Jag hittar inga drömbostäder att surfa in i idag (marknaden zzzzzzzzover tror jag bestämt), så jag tittar förstrött efter snygga kök som jag kan ställa in i mitt framtida drömhem istället.... Hittar detta underbara kök från Kvänum, som är så snyggt att klockorna stannar. Utanpåliggande stommar och fina släta målade luckor till det. Och svart bänkskiva, svårt att se vad det är men jag hade gärna haft sten då det tål så mycket. Och passar detta håller-för-alltid-i-både-kvalitet-och-design-och-är-därför-så-himla-bra-investering-stil till kök. Och Bestlite lampor på hela väggen. JIIIISSSSSSESS vad snyggt detta var! Kvänum har verkligen lyft sig, och klivit in i en trendigare era, eftersom vintagesnyggt är populärt. Eller är det jag som fått vuxnare smak? Vet inte. Men supersnyggt är det, oavsett. Drömköket.




3 kommentarer:

  1. Precis det där köket har vi varit och tittat på idag:-)

    SvaraRadera
  2. Superfint kök! men vad tror du om grå luckor?

    Alla pratar om att man ska ha vita luckor för att det är enklast. Har precis flyttat in i en lägenhet som är byggd -48. Jag funderar på att måla om luckorna i grått S1500-N för att jag tänker att de fina gamla luckorna ska framhävas och jag vill bevara charmen i lägenheten (nu är de bruna och slitna). Blir det fint tror du? Kan man ha färg på luckor eller ska man ha vita? Väggarna tänkte jag ha vita S0500-N eller S0502-Y.

    SvaraRadera