torsdag 16 februari 2012

NY KONCEPTBUTIK OCH KIKAR PÅ VÅRPALETTEN HOS HIMLA

Alla bilder via Himla


Häromdagen sprang jag in i en ny konceptbutik för Himla, och kikade på deras vårsortiment. Mycket snyggt, och mycket i vårens trendpalett i dämpade sotade pasteller och galet härliga kvaliteter som vanligt. Känns i o f s att Himla alltid har denna palett mer eller mindre, som de själva säger är de inte en stil de är alla. Men i så fall har de lyckats matcha en mycket tydlig trend i år.





Egentligen var jag ute på klädjakt till barnen igår, och då såg jag att i Sickla (där jag oftast hamnar) har man slagit igen barnbutiken Kiddies (VAR ska jag nu hitta Ver de Terre overaller till lillebror, ni mammor i Saltis som läser, vet ni? ;) ) och istället har Himla öppnat ny konceptbutik där. De låg längre bort förut. Den ser väldigt fin ut, och ett ögonkast på hyllorna visar att man visar gärna pastellerna tillsammans med grått. Gillar. Hela första segmentet var bara i grått, lila och rosa (ut ur bilden till vänster). Den där ursnygga träsoffan är ett samarbete med All in Wood och det har jag skrivit tidigare om här. Den var hur fin som helst i verkligheten, och den ska få flytta hem till mig en vacker dag när jag har ett stort hus. En annan gång. Ett annat liv. En annan bostadsmarknad.





Bilder från vårkatalogen. Tjaa, att ligga där och lapa glass, det hade funkat :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar