måndag 6 februari 2012

TAVELVÄGG I TRAPPEN

Bild studio karin


Hej nya vecka! Idag skiner solen, så pass mycket att det t o m är ljust inne i mitt trappshakt :) Så jag passar på att fota tavelväggen jag har där. Har man bilder på barnen som man vill hänga på väggarna, så passar just en sådan vägg förträffligt. Trappväggen är stor och rymlig, den är på väg upp till det "personliga" planet med alla sovrum. Så då känns en personlig familjedisplay perfekt just där. (Nere i vardagsrummet kanske man föredrar konst, tavlor eller planscher istället.) För att inte få för stökigt intryck har jag valt att ha alla bilder i svartvitt (utom en som bara hängt med i färg sen alltid...) och alla ramar i vitt och samma sort. Annars har jag en mer lekfull tavelvägg i vardagsrummet, som syns här eller här. I trappan har blandat alla möjliga ramstorlekar, men sett till att de yttre kanterna formar en rektangel. Jag gillar denna väggen oerhört mycket, men nu behöver jag fylla på med fler bilder eftersom lillebror kommit. Men högre än så här når jag inte, jag har redan stått på stege för de översta :) Kram på er, och finfin start på veckan önskar jag er!



1 kommentar:

  1. Så fint! Har en vägg här hemma som väntar på liknande installation. Ska bara..

    SvaraRadera