fredag 8 juni 2012

NY ÄKTA MATTA I VARDAGSRUMMET



Nu ni, nu har jag slagit på stort som tack Karin för du har jobbat så hårt denna termin. Jag har köpt (läs investerat i :) ) en ny matta till vardagsrummet. Jag brinner ju för äkta produkter, designklassiker och köp som varar för livet. Ur hållbarhetssynspunkt och för att sluta slösa på "nästan-produkter". Ni vet sånt som man nästan vill ha. Jag såg en fantastiskt snygg äkta matta som inspiration, i ett välbesökt inlägg jag gjorde här, och tänkte att "japp, det är en sån jag letat efter!". Jag blev helt såld på det grafiska mönstret. Mattan gifte ihop sig med det befintliga produkterna så att man trott att jag inhandlat allt på samma gång. Men favoriterna ovan är en lång kärlekshistoria som tagit ett par år att växa fram. Det kromade bordsunderredet hittade jag på Blocket, skivan är en handmålad bordsskiva från fyndavdelningen på IKEA, Kubus staken köpte jag till en jul häromåret, Day vasen i höstas, Elefantkudden kom hit för tre år sen, de andra kuddarna från Ceannis, My Hideaway och Bruka har alla hittat hit en och en i maklig takt. Och nu mattan, välkommen :)




Så det blev en äkta matta av sorten Afghan/Pakistan, och jag fann dessutom den perfekta färgen jag letat efter att ersätta den silvergrå silkesryan som fanns där innan. En gudomlig silver-grå-blå matta i mjukaste ull! Jag blev så lycklig att jag bara spratt omkring när den kom hem.



Jag visar ju inte gärna mina barn här, men här kommer en suddig bild på mattans största fan; Lillebror. Han kunde inte sluta tjuta av lycka och fara fram och tillbaka på den sidenlena ytan. Med dessa bilder önskar jag er en trevlig helg, hoppas solen skiner på er och att ni får en tipp topp weekend! 


Bilder studio karin



16 kommentarer:

  1. Superfin matta! Passar så bra hemma hos er. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken snygg matta! Supersnygg!

    SvaraRadera
  3. Jättefin matta! Ser ut att passa perfekt!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad lycklig man är när man kan infria sina drömköp. Jättesnygg matta, passar perfekt hos dig!
    Min dröm gick i uppfyllelse med de nya utemöblerna. Så nu väntar jag på det fina vädret!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. super fin matta, passar perfekt. Några tips på vart man kan hitta liknande mattor?

    SvaraRadera
  6. Hej! Ser verkligen fint ut! Jag undrar vad det är för soffbord du har? Gillar det verkligen!

    SvaraRadera
  7. Supersnyggt. Framförallt ser det så vuxet ut. Jag vill också ha ett vuxet hem. Eller kanske bara ett eget hem. Ja. Ett eget hem. Som är vuxet. Det vill jag ha!! :-) Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Karin! Tack för en rolig blogg! Är en flitig läsare som får mycket inspiration från dig, bor sedan ett halvår i ett nybyggt hus där vi som bäst håller på att fixa iordning utemiljön nu. Blev så glad när jag såg din matta, en liknande har jag letat efter sedan jag såg en på auktion för ca ett år sedan men inte var snabb nog att lägga högsta bud. Får jag fråga vart du har hittat den? Tack på förhand! Mvh Johanna Fällgren

    SvaraRadera
  9. Hej Karin,

    Vilken fantastiskt vacker matta! Letar efter en liknande. Var har du köpt din?

    Tack på förhand!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  10. Hej, vilken respons!! :) TAck tack, ja vi gillar mattan också, kul att ni gör det med. Mattan är inköpt på carpetvista.
    Anna - haha - vuxet vet jag inte... Möjligen på de två kvm som syns på bild, på de övriga ytorna ligger det leksaker utspridda och icke färdiga lösningar jag looooooovar.
    Anonym som frågade om bordet, precis som det står i texten har jag hittat underredet på Blocket och skivan är en handmålad fyndskiva från IKEA... :)

    kram Karin

    SvaraRadera
  11. Hej, jag tänkte också fråga var du köpt mattan, precis en sådan jag letat efter!!! Men nu när du redan hunnit svara på frågan vill jag bara säga hur fint jag tycker du har det och en underbar blogg!

    Kram
    Anna från Skåne

    SvaraRadera
  12. Men åh vad snygg, jag som också letar en äkta matta. det är så snyggt!

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt fin matta ser verkligen ut som allt det andra bara väntar på den
    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  14. Snyggt och grattis till mattan:) Hittade en stol på House doctor idag, den skulle vara fin till tycker jag:)

    Allt gott/ Sofia PR

    SvaraRadera
  15. Oj, vad fint du har det!! Mattan är sååå fin.

    Kram, kram

    SvaraRadera