tisdag 9 oktober 2012

TAVELVÄGG




Nu börjar det dra ihop sig för hemflytt hemma, efter en fyra månader (!) lång ofrivillig renoveringsexil. Ha inte vattenskada säger jag bara. Frysskada. Isen vs Karin ett noll. Men nu så! På g! Nya parketten i vardagsrummet är fortfarande täckt med papp, mattor och möbler står fortfarande och trängs i sovrummen på övervåningen. Men en ledsen tavelvägg hänger kvar, dammig och dan. Men det ska vi ändra på! Tavelväggen skall ned, putsas och fejas, väggar skall dammtorkas och så ska det upp lite fler ramar och bilder som aldrig blivit av. Det finns inget som sparkar igång en så som att flytta, även om man nu flyttar in i ett boende man bott i förr :) Man tar tag i de där sakerna som låg på vänt. Man borde få till sådana här nystarter lite oftare. Det känns ganska nytt och fräscht nu med mitt gamla bohag när jag sorterar och omvärderar och lägger till och tar ifrån i mitt bohag. Min nya tavelvägg skall bli nåt sånt här som ovan, stora blanka glas, och lite fler bilder som legat på lut, lite tätare hängt. Modernt och snyggt. Innan renoveringskaoset såg det ut så här



PS Lägg märke till de gudomligt snygga grå snickerierna :) Men några sekelskiftessnickerier kommer ni inte att hitta i mitt moderna radhus, även om jag älskar dem!


Bild Hemnet 

2 kommentarer:

  1. Jag är så sugen på att göra en tavelvägg i vårt vardagsrum.
    http://hemochtrevligheter.blogspot.se/2012/09/pics-fran-vart-vardagsrum.html

    Är det senaste att alla ramar ska vara exakt lika tjocka och i samma färg eller är det helt ok att blanda olika ramar?
    Tacksam för svar då jag inte vet hur jag ska tänka. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda, man kan göra som man vill :) Uttrycket blir olika; jag har en tavelvägg i trappen som alla har exakt samma vita ram med samma tjocklek, och svartvita bilder. Det blir lugnt och harmoniskt, och nästan som ett mönster - som en tapet. Sen har jag väggen i vardagsrummet som har bara olika ramar och storlekar, och det blir mer... personligt och udda och lite tuffare. Men jag har valt att hålla ihop det i alla fall i en färgskala, jag har bara ramar i svart och vitt och silver. Bäst är att lägga ut din tänkta tavelvägg på golvet och fundera hur du vill placera dem innan du börjar spika på väggen :) Lycka till!

    kram Karin

    SvaraRadera