fredag 9 november 2012

MÄKLARFOTOGRAFERING HOS MIG



OBS! Detta är ett gammalt inlägg, i mitt förra hem där jag ej längre bor. 


Härliga väder, härliga fredag! Så har jag äntligen fotat kära hemmet med mäklarfotograf, och solen valde att stråla från klarblå himmel. Eller, skarpa Rune från Erik Olsson Fastighetsförmedling hade nog planerat det så. Bilderna blev kanon, och jag ser verkligen fram emot att se resultatet. Jag har ingen fläskig kamera som fotografen, men jag gick efter och tog några pics med min kamera som jag visar här. Vardagsrummet badar i sol, och krukorna ute på altanen har fått ny ljung.




Man kan inte tro att för drygt en månad sedan var det betongplatta här och tomt. Nu är allt nyrenoverat och hemmet återställt! Ny tavelvägg, ljusen är tända och allt är på plats.

Vad ska man då tänka på vid en mäklarfotografering? Jo undanplockat (göm i klädkammare och tvättstuga om det inte får plats), fräscha blommor på borden, gärna blommor i fönstren och tänd alla ljusen. Ställ bort onödigt mycket leksaker från barnens rum så att det ser rymligt ut. Bort med tvättkorgar och flaskori tvättstugan. Ja, töm ytor är väl det bästa rådet. Fram med färgmatchade handdukar. Det låter kanske petigt, men när bilderna väl blir riktigt bra är du nöjd och trygg i din försäljning :) Har du uteplats så ut med kuddar på uteplatsen, och kanske några höstblommor i krukorna så ser det härligt ut. Ett hett tips är att inte ha barnen hemma.... Själv hade jag ettåringen runt fötterna och tror att jag sorterade in laptopen i kylskåpet i ett svagt röjningsögonblick :) Och post kommer jag att hitta i kökslådorna i veckor framöver ;) Men, nu har jag ett så städat hem så jag ska njuta en stund också. Hej på er



Bild studio karin


3 kommentarer:

  1. Hej
    Jag undrar var skåpen kommer från.
    //Åsa

    SvaraRadera
  2. Instämmer sannerligen att undanplockning är A och O.
    Vi har nyligen sålt vårt hem i södra Sverige. Grannhusen har tagit månader i vissa fall år att sälja. Vårt gick på två visningar. Kanske sålde vi för billigt, kan man alltid undra efteråt...
    Eller så var det för att det tilltalade folk. Nu kommer vi sakna det här men har glädjen att fira en jul till här.
    Efter visningarna har vi dessutom nöjt konstaterat att så här undanplockat och fint vill vi fortsätta att ha det. Tänk att vi kunde finna inspiration i vårt eget hem;)
    Lycka till med försäljningen av ert hem! Spännande:)
    /Emm

    SvaraRadera
  3. Hej Emm, tack för din utförliga och trevlig kommentar :) Ja, visst är det härligt att finna inspiration hemma hos sig sjävl. Lite nostalgiskt konstaterar man att "oj, var det så här stort och fint"... :)))) Ni får det säkert lika fint dit ni ska, har ni lyckats en gång är förutsättningarna bara ännu bättre igen; ni är visa av ert förra boende och dessutom verkar du vara inredningsintresserad så det blir nog toppen :)

    // Karin

    SvaraRadera