måndag 29 april 2013

FRÅGOR OM SIDEBOARD



Hej nya vecka! Oj vad mycket att ta tag i, tur att det blir andningspaus i mitten av veckan :) Hemmafixarhelg av stora mått verkar det ha varit, det har kommit många läsarfrågor under förra veckan. Många frågor gällande sideboard generellt, och mitt vita sideboard som förekommit tidigare speciellt. Är det månne nya Superfront som fått er så galet inspirerade av sideboards :D Roligt! Jag betar av några svar här:

"Hur har du byggt ditt sideboard". Det har jag faktiskt skrivit ett utförligt inlägg om förra året, se här.

"Varför har du byggt med Faktum stommar och inte Bestå". För den som inte är insatt så är ju Faktum köksstommar och Bestå sideboardstommar. Jo, när jag byggde detta sideboard 2007 (!) så såg jag inte Bestå, jag vet inte ens om de fanns då. Så jag gick direkt på köksstommarna. Jag valde höjden 70 och tog överskåpen eftersom de endast är 40 cm djupa. Och så byggde vi en sockel under det.

"Ska du klä in dina stommar med Superfront, och i så fall vilka tycker du är snyggast?" Det hade jag alldeles säkert gjort, men detta långa sideboard på 4 m sålde vi med radhuset och lämnade det på vår gamla adress i februari när vi flyttade hit. Våra köpare ville så gärna ha det. Så, nej, jag ska inte klä om detta sideboard. Men jag skall ordna ett annat här. Vilket mönster är snyggast tycker jag är olika från miljö till miljö, beroende på om kunden har tapet innan eller hur arkitekturen ser ut, så har jag valt olika varje gång. Jag har hittills valt både Harlequin, Big Fish och Blocks till kunder. Och de personliga favoriterna är just Harlequin och Big Fish som jag nämt i tidigare inlägg.

"Hur har ni fäst det mot sockeln". Vårt sideboard stod faktiskt bara på sockeln.

"Fäste ni stommarna mot vägg". Ja, först gjorde vi det. Sedan när vi skulle slipa om golvet och tog bort skåpet gjorde vi inte det när vi ställde tillbaka det. Så båda fungerar.

"Vad har du för toppskiva". Jag hade en vanlig mdf som jag beställde hos snickeri och handmålade ljust grå.




En mycket tidig styling av sideboardet i förra hemmet, innan jag bytte tavelväggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar