söndag 7 april 2013

UTEKRUKOR OCH VÅRSTÄD UTE



Nu ska jag höja näsan från frukosttidningen, datorn och te-koppen. Vi måste hämta utekrukorna som blev kvar i radhuset när vi flyttade. De hade ju fryst fast under snön... Men idag har de smält fram, så här skall det hämtas utekrukor! Jag har ett gäng vita krukor med olika texturer intill varann, och de står på sjösingel för att se lite snyggare ut. Åh vad jag längtar tills de är hemma här igen :)






Så här såg det ut på radhusets framsida, ett gäng krukor på singel mot en förrådsvägg. Detta var i höstas då det var mycket vintergrönt som lavendel och ljung i krukorna.





Och så hit hem dit krukorna skall få flytta. Det är en lång lökrabatt utmed hela burspråkets framsida, och jag gillar inte att ha rabatt direkt mot grundmur. Jord håller kvar fukten mot muren, och dessutom springer man och vattnar på blommorna. Och det vill inte grundmuren. Så troligen får mina krukor ett nytt hem i solen utmed framsidans burspråk, men först måste jag gräva bort den rabatten och fylla med grus. Jobb jobb, men oj vilket härligt ute-vår-jobb! Och det ser ut som att alla är ute i hela området i liknande uppdrag. Soliga aprilhelger förnekar sig inte, det är vårfix i luften! :)



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar