lördag 4 maj 2013

KVÄNUMS NYA BUTIK I SICKLA




Hej lördag! I veckan som gick hann jag med att kika på Kvänums nya butik i Sickla, riktigt fina köksmiljöer hade de byggt upp. Denna favorit hade de längst fram. Jag lägger till den här som en favoritstil till det tänkta köket, jag älskar de utanpåliggande stommarna. Profilerad eller rak lucka svänger hos mig, just denna gång var det de släta massiva luckorna som föll bäst i smaken. Ljuvligt sammansatt med en mäktigt stor kran, och en svart skiva.




Nya små detaljer var läderhandtag! Jag som tänkte låta läderlinda handtag till vårt kök i radhuset, men så sålde vi istället och det blev aldrig av. Men det är så fint med läderinslag tycker jag. Patinan blir nog jättefin, de utsätts ju för ganska mycket fett och smuts dessa handtag.




Och naturligtvis fanns Kvänums flaggskepp på plats. Grafitgrå luckor, carraraskiva och det hyllskåpet. Det är ju som vanligt detaljerna som gör det. De båda köken är ganska snarlikt uppbyggda, med den breda fina utanpåliggande stommen och massiva träluckor. Sen kommer sockret runtomkring som gör att det blir helt olika känslor. För den äldre stilen en klassisk carrara marmor, de sekelskiftesgamla beslagen, spont, låg stenkant. Hyllskåpet ovanför bidrar naturligtvis med att göra en mjukare stil med sin kurvade konsol. Den enklare raka stilen i det vita köket blir nog det jag riktar in mig mer på, raka luckor, genomtänkta beslag, stenskiva (men det blir nog carrara, ju...) när jag kommer så långt. 



Bild studio karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar