fredag 23 maj 2014

BLÅTT ÄR FLOTT I TRÄDGÅRDEN


Ska bara passa på att lägga in lite inspiration för blommor och altaner också, innan det är helg... Bortse från det amerikanska stenslottet i bakgrunden (bild pinterest), här fokuserar jag på färgsättningen i rabatten. Helt min melodi, och helt det jag kör hemma. Lavendel blå-lila och blå nyanser i alla dess former, hela rasterskalan av blålila-blå faktiskt. Ljusblått, mellanblått, lilablått, blåvitt. Blomval i min trädgård är hortensia i kruka, massa förgätmigejer i gräsmattan, penséer... Blått är flott och det finns ju så många nyanser. Jag blandar upp med mycket vitt, precis som på bilden ovan. Till det kör jag utemöbler i åldrat trä, silvergrått och lite vitt. 




Många av samma, upprepningar och more is more, är melodin. (Alla bilder lånade från Pinterest.) Ovan ett helt gäng lavendel - som inte kommit i krukor än - ger ett snyggt och mustigt intryck tillsammans. Lovely. Speciellt ihop med det blekgröna olivträdet intill.





Mer inspiration för att många samma lika ger ett snyggt resultat, enkelt att uppnå. Så, nu är det slutdatat för idag :) Trevlig helg!






Bild pinterest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar