torsdag 11 juni 2015

FÖRSTA DAGEN PÅ SOMMARLOVET



Tjohoo, sommarlov för barnen! Skolan är slut. Idag vaknar vi upp till sommarloooooov. Min äldsta dotter har upplevt detta några gånger, min yngre dotter hade sitt livs första skolavslutning igår. Jag minns ju själv när man gick till den där första avslutningen, det var vita klänningar så långt ögat nådde. Och insikten om att hela sommaren låg framför en som ett vitt oskrivet blad. Helt...gör vad du vill nu, vakna när du vill, gå upp ur sängen när du vill, cykla, spring, gå till stranden, ät glass, häng med bästisen tills ni storknar av trötthet och sov över då istället för att gå hem... Ja, ett oskrivet blad, hela långa sommarlovet framför sig har de, mina små hjärtan. Bild hittad här, vacker som en sommardag. (Och även om jag jobbar ett tag till, så har även jag sommarlov från och med i dag från  gymnastik-, balett-, ridning-, fotboll-, och dansskjutsningar tjoohoooo till mig!)



Bild via The Essence of Simple


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar